Logo Gmina Żytno

Sporządzenie aktu urodzenia

SPORZĄDZANIE AKTU URODZENIA

pokój nr 8

p. Angelika Budkiewicz

  1. Zgłoszenie urodzenia dziecka
    • urodzenie dziecka żywego należy zgłosić w ciągu 14 dni od dnia urodzenia
    • urodzenie dziecka martwego należy zgłosić w ciągu 3 dni od dnia urodzenia
    • osoby obowiązane do zgłoszenia w kolejności:
      - ojciec
      - lekarz lub położna albo inna osoba obecna przy porodzie
      - matka jeżeli jej stan zdrowia na to pozwala
       
  2. Dokumenty wymagane do sporządzenia aktu urodzenia:
    • dziecka przychodzącego z małżeństwa
      - odpis skrócony aktu małżeństwa rodziców dziecka
      - dowody osobiste rodziców dziecka
    • dziecka, które nie pochodzi z małżeństwa
      - odpis skrócony aktu urodzenia matki
      - dowód osobisty matki dziecka
      Jeżeli matka dziecka pozostawała w związku małżeńskim powinna ponadto przedstawić dowód ustania lub unieważnienia małżeństwa. Dowodem ustania lub unieważnienia małżeństwa jest: odpis aktu zgonu męża albo odpis prawomocnego postanowienia o uznaniu za zmarłego, odpis aktu małżeństwa z adnotację o rozwodzie
       
  3. Uznanie dziecka za swoje przez ojca
    Mężczyzna, który nie jest mężem matki dziecka, może przed kierownikiem Urzędu Stanu Cywilnego (lub w sądzie) złożyć oświadczenie, że uznaje dziecko za swoje.
    Dla ważności oświadczenia konieczna jest pisemna zgoda matki dziecka (gdy dziecko ma 13 lat, również jego zgoda).

    Sporządzenie aktu urodzenia dziecka nie podlega opłacie skarbowej.

Wójt gminy zaprasza

<p><strong>mgr inż. Mirosław Ociepa</strong></p>

mgr inż. Mirosław Ociepa

Przyjęcia interesantów:

Urząd Gminy Żytno

ul. Krótka 4
97-532 Żytno
tel.: 34 327-70-01
fax: 34 326-90-10
e-mail: urzadgminy@zytno.pl

Zobacz również

wersja językowa

Kalendarz

grudzień 2024
Pn
Wt
Śr
Cz
Pt
So
Ni
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

Zegar

  • :
  • :
Akceptuję

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.