Logo Gmina Żytno

Sporządzenie aktu zgonu

SPORZĄDZANIE AKTU ZGONU

pokój nr 10

p. Angelika Budkiewicz

  1. Termin zgłoszenia zgonu
    • zgon osoby należy zgłosić najpóźniej w ciągu trzech dni od dnia zgonu 
    • jeżeli zgon nastąpił wskutek choroby zakaźnej, zgłoszenie powinno nastąpić w ciągu 24 godzin od zgonu.
        
  2. Potrzebne dokumenty do zgłoszenia zgonu:
    • karta zgonu wydana przez lekarza 
    • dowód osobisty (paszport) zmarłego 
    • dowód osobisty osoby zgłaszającej (do wglądu)
      Osoba zgłaszająca zgon powinna posiadać informacje dotyczące osoby zmarłej (nazwisko rodowe, stan cywilny, nazwisko i imię współmałżonka, imiona i nazwiska rodowe rodziców zmarłego)
        
  3. Osoby obowiązane do zgłoszenia zgonu w kolejności:
    • małżonek lub dzieci zmarłego, najbliżsi krewni lub powinowaci 
    • osoby zamieszkałe w lokalu, w którym nastąpił zgon 
    • osoby, które były obecne przy zgonie lub naocznie się o nim przekonały 
    • administrator domu, w którym zastąpił zgon.
      Akt zgonu sporządza się na podstawie karty zgonu, a w odniesieniu do noworodka niezdolnego do życia, który urodził się żywy, lecz żył krócej niż 24 godz. - na podstawie zaświadczenia wystawionego przez lekarza służby zdrowia.

           Jeżeli okoliczności zgonu były przedmiotem postępowania prowadzonego przez organ państwowy, akt zgonu sporządza się na podstawie pisemnego zgłoszenia dokonanego przez ten organ.

      Sporządzanie aktu zgonu nie podlega opłacie skarbowej.

Wójt gminy zaprasza

<p><strong>mgr inż. Mirosław Ociepa</strong></p>

mgr inż. Mirosław Ociepa

Przyjęcia interesantów:

Urząd Gminy Żytno

ul. Krótka 4
97-532 Żytno
tel.: 34 327-70-01
fax: 34 326-90-10
e-mail: urzadgminy@zytno.pl

Zobacz również

wersja językowa

Kalendarz

grudzień 2023
Pn
Wt
Śr
Cz
Pt
So
Ni
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

Zegar

  • :
  • :
Akceptuję

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.