News
Zmiana deklaracji śmieciowej na segregację
16.10.2019
Zmiany w deklaracjach „śmieciowych” już od 6 września .
Zmiany po nowelizacji ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach zaczynają obowiązywać od 6 września 2019 r. Właściciele nieruchomości, którzy zadeklarowali brak segregacji, muszą złożyć nowe deklaracje.
Znowelizowana ustawa o utrzymaniu czystości i porządku w gminach przewiduje zmianę dotychczasowych deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi:
• Wprowadza obowiązek selektywnego zbierania i odbierania odpadów komunalnych.
Oznacza to, brak możliwości oznaczenia w deklaracji zmieszanej zbiórki odpadów komunalnych. Nie będzie możliwe wskazanie braku prowadzenia selektywnej zbiórki w deklaracji. Wszyscy mieszkańcy, którzy zadeklarowali wcześniej brak prowadzenia selektywnej zbiórki, muszą złożyć nowe deklaracje wskazujące prowadzenie selektywnej zbiórki.
• Zmienia się też termin składania nowych deklaracji.
W przypadku zmiany danych będących podstawą ustalenia wysokości należnej opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi właściciel nieruchomości jest zobowiązany złożyć nową deklarację w terminie do 10 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiła zmiana
• Brak możliwości złożenia deklaracji zmniejszającej wysokość zobowiązania za okres wsteczny.
Zgodnie z zapisami znowelizowanej ustawy właściciel nieruchomości nie może złożyć deklaracji zmniejszającej wysokość zobowiązania z tytuły opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi za okres wsteczny, z wyjątkiem przypadku śmierci mieszkańca. Jeżeli zmniejszenie spowodowane jest śmiercią mieszkańca przyjęcie deklaracji możliwe jest w terminie do 6 miesięcy od dnia tego zdarzenia.